10+1 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙΣ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

4.5.17


Ανήκω σε εκείνη την κατηγορία ανθρώπων που αρνούνται πεισματικά να συμβαδίσουν με την τεχνολογική εξέλιξη, να αφήσουν δηλαδή το βιβλίο και να πιάσουν το τάμπλετ. Είμαι ερωτευμένη με τη μυρωδιά του χαρτιού, με τον ήχο της σελίδας που γυρνάει. Κι είναι ένας έρωτας που μετράει πολλά χρόνια, από τότε που ο μπαμπάς μου μού χάρισε τα δύο πρώτα μου βιβλία (ήμουν στη Γ' Δημοτικού θαρρώ).

Από τότε με θυμάμαι μονίμως να έχω μία λίστα (που συνεχώς ανανεώνεται) με βιβλία που θέλω να αποκτήσω, να χάνομαι μέσα σε βιβλιοπωλεία με τις ώρες και είτε να αγοράζω δυο δυο τα βιβλία (τι κι αν στο σπίτι είχα ένα σωρό αδιάβαστα βιβλία;!) είτε απλά να χαζεύω και να ενημερώνομαι για τις νέες κυκλοφορίες όταν τα οικονομικά μου περνούσαν κρίση.

Όπως κατάλαβες, αγαπώ τα βιβλία και το διάβασμα! Τους φέρομαι με ευλάβεια, τα κρατώ καθαρά, δεν τσακίζω τις σελίδες τους... Όπως θα πρόσεχα και θα φρόντιζα τους φίλους μου, προσέχω και φροντίζω και αυτά! Κι όποτε μου δοθεί η ευκαιρία να διαβάσω δεν την αφήνω να πάει χαμένη. Διαβάζω στον καναπέ, στο κρεβάτι, στη βεράντα, στα μεταφορικά μέσα, σε ένα καφέ, στην παραλία... Και αρκετές φορές κάποιος θα βρεθεί να με "πειράξει" γι'αυτή μου τη συνήθεια!

Έτσι σκέφτηκα να συγκεντρώσω σε ένα άρθρο όλους τους λόγους για τους οποίους εγώ αγαπώ τα βιβλία μήπως με αυτόν τον τρόπο καταφέρω να πείσω και άλλους να ξεκινήσουν το διάβασμα!

  1. Πιστεύω ότι είναι ένας οικονομικός τρόπος ψυχαγωγίας. 
  2. Είναι το τέλειο αγχολυτικό! Πέντε λεπτά αφού πιάσω ένα βιβλίο στο χέρι μου και ξεκινήσω το διάβασμα, συγκεντρώνομαι σε αυτό, χάνομαι μέσα στην ιστορία του με αποτέλεσμα να ξεχνώ τις σκοτούρες της καθημερινότητας, να χαλαρώνω και να ηρεμώ. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά βράδια διαβάζω λίγο πριν κοιμηθώ. 
  3. Μου κρατούν συντροφιά τις ώρες που είμαι μόνη. 
  4. Όταν η διάθεσή μου δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αρκεί ένα ευχάριστο βιβλίο για να νιώσω καλύτερα. 
  5. Με βοηθούν να βελτιώνω το λόγο μου, να μαθαίνω νέες λέξεις, αλλά και πολλά πράγματα που μέχρι τώρα δεν γνώριζα. 
  6. Καλλιεργώ τη σκέψη μου (πολλά βιβλία έχουν διδακτικό περιεχόμενο), γίνομαι δημιουργική και μαθαίνω να αφήνω ελεύθερη τη φαντασία μου (αφού κλείνοντας τα μάτια μου πλάθω εικόνες όπως εγώ θέλω βασισμένες σε όσα διάβασα). 
  7. Επιπλέον με το να διαβάζω κρατώ το μυαλό μου και τη μνήμη μου σε φόρμα. 
  8. Είναι ένας εύκολος τρόπος να ξεφύγω από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Ανοίγω ένα βιβλίο, ξεκινώ να διαβάζω και τσουπ, ήδη από τις πρώτες κιόλας γραμμές, ξεφεύγω από την πραγματικότητα, ταξιδεύω με το μυαλό, γνωρίζω άλλους ανθρώπους, άλλες χώρες, άλλους τρόπους ζωής... Τολμώ να πω ότι διαβάζοντας πολλές και διαφορετικές ιστορίες είναι σα να ζω πολλές ζωές, σα να κερδίζω πολλές εμπειρίες, οι οποίες κάθε φορά με εμπνέουν και με βοηθούν να βελτιώνομαι ως άνθρωπος. Και πού ξέρεις; Αν ο καθένας μας βελτίωνε τον εαυτό του, ίσως στο τέλος να βελτιωνόταν και ο κόσμος μας!
  9. Γνωρίζοντας τους ήρωες των βιβλίων και την ιστορία που κουβαλά ο καθένας, έμαθα να προσπαθώ να μην κρίνω τους ανθρώπους, να προσπαθώ να μπω στη θέση τους και να σέβομαι τη διαφορετικότητα τους. 
  10. Γιατί, όπως είπε και ο Ρενέ Ντεκάρτ "Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος".

    +1. Γιατί όσο και αν νομίζεις ότι ένα βιβλίο σε απομονώνει, εγώ θα σου πω ότι μάλλον συμβαίνει το αντίθετο. Σε ένα βιβλιοπωλείο ή σε μία λέσχη ανάγνωσης μπορεί να γνωρίσεις ανθρώπους διαφορετικούς και ενδιαφέροντες που μοιράζονται την ίδια αγάπη με εσένα και να γίνετε μία παρέα. Άλλωστε τα βιβλία πάντα σου δίνουν τροφή για σκέψη και μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για όμορφες συζητήσεις.
Μεγαλώνοντας ο χρόνος που μένει ελεύθερος για να αφιερώσουμε σε όλα εκείνα που αγαπάμε είναι όλο και λιγότερος. Οι υποχρεώσεις και οι καθημερινές αγωνίες όλο και περισσότερες. Μα είμαι σίγουρη ότι πάντα μπορούμε να βρούμε λίγο χρόνο για ό,τι (και όποιον) πραγματικά μας ενδιαφέρει. Όπως, είμαι το ίδιο σίγουρη ότι αν δοκιμάσεις να διαβάσεις μια φορά ένα βιβλίο, δεν πρόκειται να σταματήσεις (μετά το ποπ δεν έχει στοπ!). Ευτυχώς είναι τόσο μεγάλη η γκάμα των βιβλίων που κυκλοφορούν που σίγουρα θα βρεις το είδος που σου ταιριάζει!

Και μην ξεχνάς ότι ανοίγοντας ένα νέο βιβλίο ανοίγεται μπροστά σου ένας νέος πνευματικός κόσμος μέσα στον οποίο είσαι ελεύθερος να ονειρεύεσαι και να ελπίζεις!!!




You Might Also Like

0 σχόλια